© 2019 door DNRT en SCHEIVLAK.NL  - Privacy Policy

RIJDERS INFORMATIE

23 juni 2017 - Informatie en tijdschema racedag TT Circuit Assen 

- Inschrijven en keuren is mogelijk op dinsdag vanaf 18:30 in het TC gebouw, of zoals gebruikelijk op de ochtend van de racedag.

- Rijdersbriefing vindt om 8:15 plaats in het TC gebouw.

- Na afloop van de racedag zal er een prijsuitreiking plaatsvinden nabij het TC gebouw.

- Het tijdschema vind je hier.

23 juni 2017 - Aanmelding racedag TT Circuit Assen 

Vanaf nu is het mogelijk om je online aan te melden voor de eerst komende racedag, woensdag 5 juli op het TT Circuit in Assen. Door je aan te melden via onderstaand formulier verzeker je je voor een startplaats op deze racedag. Dit doen wij zodat wanneer het maximum aantal deelnemers wordt overschreden wij hier tijdig een passende oplossing voor kunnen vinden. De aanmelding eindigt 2 dagen voor de racedag. De inschrijving zelf vindt zoals gebruikelijk plaats op de avond en ochtend voor de racedag. Het is mogelijk je niet online aan te melden en op de racedag toch komen en mee te rijden, mits er vrije plaatsen op de startgrid zijn.

 

21 juni 2017 - DNRT Super Race Weekend

Tijdens het DNRT Super Race Weekend zal de Peugeot 206 GTi Cup in actie komen op vrijdag 4 augustus. Meer informatie over deze racedag wordt op een later moment bekend gemaakt.

20 juni 2017 - Aanpassingen luchtfilterslang

Na overleg met de technische commissie van de DNRT is er besloten dat wij  de aanzuigslurf naar het luchtfilter mogen inkorten. Dit om de hoeveelheid rubber, water en zand die door het verwijderen van de linker spatkuip vrij de aanzuigbuis in kan te verminderen. Het advies is om de slang in te korten tot 16 cm en hem vervolgens een kwart slag naar voren te draaien zodat het luchtfilter lucht aanzuigt onder de radiateur. Om allerlei eigen bedenksels tegen te gaan is het alleen toegestaan om de slang in te korten tot 16 cm, of origineel te laten. Let wel op: het is NIET toegestaan om de hele slang weg te laten! Gooi de overgebleven slang en aanzuigtoeter niet weg, wanneer blijkt dat de 206jes te veel geluid gaan maken zullen deze terug geplaatst moeten worden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18 juni 2017 - Sleepogen

Vanuit de DNRT technische commissie is een verlenging voor de sleepogen verplicht gesteld, dit omdat de sleepkabels welke op de circuits gebruikt worden niet makkelijk genoeg aan de bestaande ogen bevestigd kunnen worden. Dit kan gedaan worden door een lus, zoals verkocht bij de verschillende autosport winkels, maar dit mag ook gedaan worden met een harp-sluiting. Deze dient bevestigt te worden aan het bestaande sleepoog. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 juni 2017 - Optionele katalysator

Er is gebleken dat de standaard katalysator die origineel op de 206 geleverd is mogelijk een zwak punt is, met name wanneer er langer mee wordt gereden zoals bijvoorbeeld tijdens endurance wedstrijden. Het gaat er hierbij om dat deze katalysator de hoge temperaturen niet aan zou kunnen. We hebben een leverancier gevonden die een katalysator kan maken welke op alle auto's past. Voor auto's met een flexibel deel moet een originele flens gemonteerd worden. Deze zat af fabriek op de RFR motor gemonteerd, en veel auto's hebben deze dus. De katalysator krijgt 2 aansluitingen voor de lambdasonde waardoor hii ook geschikt is voor de RFN versie. 

 

Het is niet verplicht om met deze katalysator te rijden, maar het is wel het enige toegestane alternatief op de originele. Qua prestatie van de auto verwachten wij geen verschil met de originele, tenzij de originele katalysator al beschadigd was. 

Op onze onderdelen pagina is de katalysator nu te vinden en te bestellen

 

Op deze pagina vind je alle laatste informatie omtrent de cup, reglementen, online aanmeldingen, racedagen en meer. Houdt deze pagina geregeld in de gaten om op de hoogte te blijven.