© 2019 door DNRT en SCHEIVLAK.NL  - Privacy Policy

RUNNINGCOSTS

De aanschaf van de auto is de eerste grote investering die je moet doen als je gaat racen. Daarna zijn er echter altijd nog kosten die je hebt om daadwerkelijk te gaan rijden. Denk hierbij aan banden, benzine en remblokken. De onderdelen welke de 206 GTi Cup gaat gebruiken zijn zo ontwikkeld dat ze zo lang mogelijk meegaan. Je kan dus meerdere weekenden doen met dezelfde set banden en remblokken. Hiernaast zijn in het geval van schade door heel Nederland heen genoeg onderdelen te vinden voor hele schappelijke prijzen. De inschrijving voor een DNRT racedag bedraagt €250. 

Het eerste waar je rekening mee gaat houden zijn het inschrijfgeld, banden, remblokken en benzine. Houd er rekening mee dat bij de 206 GTi Cup kit de eerste set banden en remmen al meegeleverd wordt.

Inschrijfgeld    €1500       6 x €250   (kom je een racedag niet, betaal je ook niet)

Benzine            €450         6x €75      (uitgaande van huidige benzine prijzen)

De banden waar de Peugeot 206 GTi Cup op gaat rijden hebben een lange levensduur. De verwachting is dat je 6 racedagen kan rijden op 2 sets. Ook de remblokken gaan lang mee, een set houdt het een seizoen vol. 

Naast de hier boven genoemde kosten moet je ook rekening houden met onvoorziene kosten. Denk hierbij aan schade, vervangen van onderdelen die stuk gaan en dergelijke. Ook vervoerkosten komen hier nog bij. Dit hangt af van waar je woont en hoe je naar het circuit komt. Als je ver woont is het aan te bevelen om al de avond voor de racedag naar het circuit te komen. Je kan op het circuit in je tent slapen, maar een hotel is natuurlijk ook mogelijk. Dit zijn allemaal kosten om rekening mee te houden.

Als we kijken naar andere klassen zien we dat bijvoorbeeld deelnemers uit de Volvo 360 Cup tussen de €3500,- en €5000,- voor een seizoen rekenen. Het verschil hierin zit in hoeveel pech je met je auto hebt, en hoe handig je zelf bent op het gebied van sleutelen.