RUNNINGCOSTS

De aanschaf van de auto is de eerste grote investering die je moet doen als je gaat racen. Daarna zijn er echter altijd nog kosten die je hebt om daadwerkelijk te gaan rijden. Denk hierbij aan banden, benzine en remblokken. De onderdelen welke de 206 GTi Cup gaat gebruiken zijn zo ontwikkeld dat ze zo lang mogelijk meegaan. Je kan dus meerdere weekenden doen met dezelfde set banden en remblokken. Hiernaast zijn in het geval van schade door heel Nederland heen genoeg onderdelen te vinden voor hele schappelijke prijzen. De inschrijving voor een DNRT racedag bedraagt €290. 

Het eerste waar je rekening mee gaat houden zijn het inschrijfgeld, banden, remblokken en benzine. Houd er rekening mee dat bij de 206 GTi Cup kit de eerste set banden en remmen al meegeleverd wordt.

Inschrijfgeld           €2030       7 x €290   (kom je een racedag niet, betaal je ook niet)

Benzine                   €525         7x €75      (uitgaande van huidige benzine prijzen)

Transponderhuur   €70           7x €10      (wanneer je geen eigen transponder hebt)

De banden waar de Peugeot 206 GTi Cup op rijdt hebben een lange levensduur. Met een set achterbanden kan je een geheel seizoen rijden, terwijl de meeste rijders de voorbanden om de racedag vernieuwen.

Naast de hier boven genoemde kosten moet je ook rekening houden met onvoorziene kosten. Denk hierbij aan schade, vervangen van onderdelen die stuk gaan en dergelijke. Ook vervoerkosten komen hier nog bij. Dit hangt af van waar je woont en hoe je naar het circuit komt. Als je ver woont is het aan te bevelen om al de avond voor de racedag naar het circuit te komen. Je kan op het circuit in je tent slapen, maar een hotel is natuurlijk ook mogelijk. Dit zijn allemaal kosten om rekening mee te houden, en die je zelf kan invullen. 

© 2020 door DNRT en SCHEIVLAK.NL  - Privacy Policy