© 2019 door DNRT en SCHEIVLAK.NL  - Privacy Policy

October 21, 2019

Please reload

Recente berichten

Datum Circuit Zolder bekend en meer races per racedag!

February 8, 2018

1/5
Please reload

Uitgelichte berichten

206 GTi Cup: het laatste nieuws!

 

 

Het DNRT heeft voor seizoen 2017 een nieuwe raceklasse; de Peugeot 206 GTi Cup. Na de successen met onder andere de gele Seats, de Volvo’s en de Mazda MX5’s wordt 206 GTi Cup de volgende grote cup-klasse binnen het DNRT, de grootste organisator van amateur-autosportevenementen in Nederland. De 206 GTi Cup zal echter uniek zijn in zijn soort. Het hoofddoel is om de drempel zo laag mogelijk te houden voor nieuwe rijders. De klasse wordt goedkoop, eenvoudig en natuurlijk ontzettend leuk racen! Het wordt mogelijk om een raceklare Peugeot 206 GTi voor slechts €3.500.- op te bouwen, en goedkoper kan niet. In samenwerking met Scheivlak.nl zal het DNRT met de 206 Cup de ideale opstapklasse creëren waarbij plezier, respect voor elkaar en gelijkwaardigheid centraal zullen staan.

 

In de DNRT Peugeot 206 GTi Cup zal gereden worden met de immens populaire Peugeot 206 GTi. De pittige en betrouwbare 2-liter motor van de GTi produceert 138pk en de raceauto zal circa 975 kilo gaan wegen. De 206 is de meest verkochte Peugeot ooit in Nederland en daarom zijn auto’s en ook onderdelen gemakkelijk verkrijgbaar. De Peugeot 206 GTi is in Nederland voor circa €1000 te verkrijgen. Aan de auto zal zo min mogelijk gedaan worden om het opbouwen zo makkelijk mogelijk te maken. Om de auto op te bouwen biedt DNRT de verplichte 206 GTi Cup Kit. In deze kit zitten alle onderdelen die nodig zijn om de auto raceklaar te maken. Deze kit zal €2.500 kosten, en daarbij inbegrepen zit onder andere de inbouw van de rolkooi. De kit is inmiddels te verkrijgen door het bestelformulier in te vullen op de website van de Cup, 206gticup.nl. Tevens zijn op de website alle onderdelen die in de kit zitten beschreven. Ook het voorlopig reglement en enkele tips voor het opbouwen zijn hier te zien.

 

Tevens is er voor de deelnemers aan de Cup een speciaal en zo goedkoop mogelijk pakket samengesteld voor de racekleding. Hierbij zal ook een Cup-overall horen.

Ook zal er, bij voldoende interesse, in samenwerking met Rensportschool Zandvoort een speciale licentiecursus worden georganiseerd voor nieuwe deelnemers aan de Cup.

 

Door de hoge interesse in de 206 GTi Cup hebben enkele bekende bedrijven voorgesteld om auto’s op te bouwen, te verhuren en te runnen voor klanten. Tevens zal Interstate Tires, de leverancier van de banden die gebruikt zullen worden in de Cup, het gehele seizoen een gastenauto auto inzetten. In deze auto zullen verschillende bekende Nederlandse coureurs aan de start komen. Ook DNRT zelf zal drie auto’s inzetten. Voor de start van het eerste seizoen van de Peugeot 206 GTi Cup worden meer dan 30 auto’s verwacht. Er zullen in totaal 56 startplaatsen te vergeven zijn. Inschrijven is mogelijk bij het bestellen van de eergenoemde 206 GTi Cup Kit.

 

De klasse zal in actie komen op alle DNRT evenementen. De 206 GTi Cup zal altijd uitkomen op een dag per evenement. Op deze dagen zal de 206 GTi Cup een vrije training, een kwalificatie en twee sprintraces rijden. In 2017 zullen de races verreden worden op Zandvoort, Zolder (België) en Assen. Er zal een speciaal klassement bijgehouden worden voor de beginners in de autosport.

 

De verwachtingen voor de klasse zijn hoog, en daarom zal de klasse zeer actief gepromoot worden. De 206 GTi Cup is al actief op sociale media als Facebook en Twitter. Er zullen het hele jaar door raceverslagen verspreid worden en highlight-filmpjes op YouTube te zien zijn. Op de speciaal ingerichte website 206gticup.nl zal alle informatie over de klasse te vinden zijn.

 

Om gelijkwaardigheid te waarborgen zullen aanvang van het seizoen alle deelnemers uitgenodigd worden om deel te nemen aan een test met hun auto op de rollerbank. Hiermee zal men inzicht krijgen in de prestaties van de auto. Ook tijdens het seizoen zullen er steekproefsgewijs zaken getest en gecontroleerd worden.

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Please reload

Volg ons

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Zoeken op tags