OVER DNRT

DNRT is de grootste autosport organisatie van Nederland. Klassen als de Mazda MX5 Cup, BMW E30 Cup en Endurance maken allen deel uit van DNRT. Bij DNRT staat gezelligheid naast de baan, en competitie op de baan centraal. Er wordt met respect gereden, ''wij kunnen goed met elkaar door de bocht'' is het motto.

 

De 206 GTi Cup maakt het clubracen bij DNRT laagdrempeliger en goedkoper dan ooit!

Racen bij DNRT

Een dag racen bij DNRT staat gelijk aan een dag met veel gezelligheid naast de baan, en een sportieve strijd op de baan. Het doel is dat iedereen na een racedag naar huis gaat met een goed gevoel. Op de baan is er competitie, maar naast de baan helpt iedereen elkaar waar nodig, worden er gezamelijke bbq's gegeven en is de sfeer zeer gemoedelijk. Ook op de baan wordt met respect voor elkaars materiaal gereden. Een goed gevecht mag natuurlijk altijd, maar bij contact wordt er ingegrepen. Op deze manier wordt ervoor gezorgd dat het voor iedereen leuk en betaalbaar blijft. ''Wij kunnen goed met elkaar door de bocht'' is het motto wat DNRT als sinds jaar en dag hanteert. Ook de prijzen zijn zeer vriendelijk. Inschrijfgeld voor een dag sprintraces is slechts ca. €360,-, wat ongeëvenaard goedkoop is.

 

De thuisbasis van het DNRT is Circuit Park Zandvoort, daar worden dan ook de meeste wedstrijden gereden. Naast de races op Zandvoort vinden er ook ieder jaar racedagen plaats op het TT Circuit in Assen en Circuit Zolder (België). Hiernaast kan er per seizoen een uitstapje bij zitten naar een ander circuit. In het verleden waren dit circuits als Spa Francorchamps, Oschersleben en Racepark Meppen.

DNRT organiseert al 25 jaar races door heel Europa, en vormt ook de basis voor de 24H Series; een reeks langeafstandswedstrijden welke de hele wereld overgaat. Alle medewerkers van DNRT zijn vrijwilligers, en doen hun werk uit passie voor de sport. Hierdoor blijven de prijzen laag, maar ook de sfeer goed! 

Meer informatie over DNRT is te vinden op de website, www.dnrt.nl

HOE gAAT EEN RACEDAG IN ZIJN WERK?

De racedag begint met inschrijving op het circuitterrein. Meestal is dit de avond voor de racedag mogelijk vanaf ca. 19:00, maar ook de ochtend van de racedag vanaf 6:30. Direct na de inschrijving laat je je auto keuren bij de Technische Commissie. Zorg hierbij dat je je auto aanbiedt zoals je er ook mee het circuit op gaat. Vind een plekje op het voor de 206 GTi Cup aangewezen deel van de paddock, waar je direct een praatje kunt maken met alle andere rijders.

 

Hierna worden alle rijders verwacht bij de verplichte rijdersbriefing. De locatie en tijd van deze meeting vind je terug op het tijdschema van de racedag. Hier neemt de wedstrijdleiding belangrijke punten door, vertelt hij waar de vooropstelling is en welke procedures er die dag gebruikt worden. Ook kan je vragen stellen als je ergens iets meer van wil weten. 

 

Dan is het tijd om je klaar te maken om de baan op te gaan! De meeste racedagen beginnen direct met een kwalificatie, gevolgd door drie races. Tijdens de eerste racedag beginnen we echter met een vrije training zodat iedereen even kan inkomen. Zorg ervoor dat je zo’n 25 minuten voor iedere sessie aanwezig bent op de vooropstelling, dit geeft je tijd om je rustig in te snoeren en je klaar te maken. Na afloop van de sessie kan het zijn dat je auto gecontroleerd wordt, of in een parc fermé moet worden geplaatst. Volg altijd de instructies van de marshals op, waarna je even tot rust kan komen tot de volgende race van start gaat.

 

Aan het einde van de racedag is er een prijsuitreiking. Dit is altijd een gezellige bijeenkomst waar iedereen de ervaringen van die dag met elkaar kan delen en een drankje kan drinken. Ook worden natuurlijk de prijzen uitgereikt. Bij DNRT ontvangen niet alleen de eerste drie in iedere klasse prijzen; ook als je niet vooraan gefinisht bent loont het om erbij te zijn!

IMG_78123223.jpg